You have no items in your shopping cart.

Return & Refund Policy

Return Policy

airDeal holds the return policy to high regards as we follow 3 steps arrangement to maintain product quality (seller verification, checking product quality & authenticity, seller performance measurement) in line with constantly think of the comfort of our customers. We have a return and refund policy of 10 days for most of our products if the product meets certain criteria i.e. if the product is damaged or if the product was not the item which was ordered. After 10 days, the item will not be taken back and airDeal will not be held liable. Customers are requested to contact in our facebook page as soon as possible for return of unwanted products. 

We reserve the right to refuse an exchange or refund if goods are not returned in a saleable condition or are damaged. All returns are evaluated before being processed. Products which have been opened cannot be refunded or exchanged. This does not affect your statutory rights. Faulty items will only be accepted up to the manufacturer’s warranty terms. If you don’t have the unpacking video then airDeal will refuse to accept the return of the product.

airDeal holds all the rights of the balance added to its account. airDeal may refund the customer to his/her desired transactional medium but the process may take up to 10Days or more depending upon the circumstances. All cashbacks and vouchers could be subjected to change upon company decision at any given moment.

You can only return a products if:

    • You received a defective Product
    • You received a physically damaged Product
    • The Product is different from description on the website
    • Size or color issue (Different from information displayed in our website) 

Note: Customer are advised to take an unpacking video. For any return claim customer may requested to provide unpacking video to airDeal Page.

 

Refund Policy:

Your money is our liability and always save with us:

Refunds are issued only when:

  • If seller cannot provide replacement.
  • Seller fails to deliver your order.
  • After successful return if you want your money back.
  • If a different product is delivered to you.
  • If you change mind & can cancel booking before the order is shipped.

 

Charge & Timeframe for Refunds:

Payment Method

Refund Method

Refund Time

Charge

Cash on delivery

Bank Transfer/Bkash

Voucher

10 Working Days

No transaction fees

***If we send you faulty products then we will bear the delivery charge and transaction cost for credit card. 

Most refunds are fully refunded in 10days after we receive and process your return.

  • If you pay us by bkash then your money will be returned by bkash in your desired account within 2-5 working days.

Easy Refunds:

  • Write to us with your order ID details and e-mail: operation.airdeal@gmail.com
  • We will confirm the return and refund request and will inform you about the process.
  • For any query call us: 09677 790 790, 01321 197 371.

 

রিটার্ন এবং ফেরত  নীতি

রিটার্ন  নীতি

এয়ারডিল গ্রাহকদের স্বাচ্ছন্দ্যের বিষয়ে ক্রমাগত চিন্তার সাথে সাথে পণ্যের গুণমান বজায় রাখার জন্য ৩টি পদক্ষেপ (বিক্রেতার যাচাইকরণ, পণ্যের গুণমান এবং সত্যতা যাচাই, বিক্রেতার কর্মক্ষমতা পরিমাপ) এর অনুসরণ করে। আমাদের বেশিরভাগ পণ্যের জন্য ১০ দিনের রিটার্ন এবং রিফান্ড নীতি রয়েছে যদি পণ্যটি ক্ষতিগ্রস্ত বা পণ্যটি অর্ডার করা আইটেম না হয়। ১০ দিন পরে, পণ্য ফেরত নেওয়া হবে না এবং এয়ারডিল দায়বদ্ধ থাকবে না। গ্রাহকদের অবাঞ্ছিত পণ্য ফেরত দেওয়ার জন্য যত দ্রুত সম্ভব আমাদের ফেসবুক পেজে বা ওয়েবসাইটে যোগাযোগ করার জন্য অনুরোধ করা হচ্ছে।

যদি পণ্য বিক্রয়যোগ্য অবস্থায় ফেরত না দেওয়া হয় বা ক্ষতিগ্রস্থ হয় তবে আমরা এটি বিনিময় বা ফেরত প্রত্যাখ্যান করার অধিকার সংরক্ষণ করি। সকল রিটার্ন প্রক্রিয়া করার আগে পণ্যটি মূল্যায়ন করা হয়। পণ্য খোলা হলে তা ফেরত বা বিনিময় করা যাবে না। এটি আপনার আইনগত অধিকার প্রভাবিত করে না। ত্রুটিপূর্ণ আইটেম শুধুমাত্র প্রস্তুতকারকের ওয়ারেন্টি শর্তাবলী পর্যন্ত গ্রহণ করা হবে। যদি আপনার কাছে পার্সেলটি খোলার কোন ভিডিও না থাকে তবে এয়ারডিল পণ্যের ফেরত গ্রহণ করতে অস্বীকার করবে।

এয়ারডিল তার অ্যাকাউন্টে যোগ করা ব্যালেন্সের সমস্ত অধিকার রাখে। এয়ারডিল গ্রাহককে তার কাঙ্খিত লেনদেনের মাধ্যমে ফেরত দিতে পারে তবে প্রক্রিয়াটি পরিস্থিতির উপর নির্ভর করে ১০ দিন বা তার বেশি সময় নিতে পারে। সমস্ত ক্যাশব্যাক এবং ভাউচার যে কোনো মুহূর্তে কোম্পানির সিদ্ধান্তের ভিত্তিতে পরিবর্তন হতে পারে।

গ্রাহকগণ শুধুমাত্র নিম্নোক্ত কারণে পণ্য ফেরত দিতে পারেন যদি: 

  • আপনি একটি ত্রুটিপূর্ণ পণ্য পেয়ে থাকেন·
  • আপনি ক্ষতিগ্রস্ত পণ্য পেয়ে থাকেন·
  • ওয়েবসাইটে প্রদর্শিত রং ও সাইজ হতে ভিন্ন পণ্য সরবরাহ করা হয়·

দ্রষ্টব্য: গ্রাহককে অবশ্যই একটি আনপ্যাকিং ভিডিও নিতে হবে। কোনো রিটার্ন দাবির জন্য এয়ারডিল গ্রাহককে আনপ্যাকিং ভিডিও প্রদানের জন্য অনুরোধ করতে পারেন।

 

ফেরত নীতি

আপনার টাকা আমাদের দায় এবং এটি সবসময় আমাদের সাথে সুরক্ষিত: 

ফেরত জারি করা হয় শুধুমাত্র যখন: 

  • যদি বিক্রেতা পণ্যের প্রতিস্থাপন প্রদান করতে না পারে।
  • বিক্রেতা আপনার অর্ডার পূরণ করতে ব্যর্থ হন।
  • সফল রিটার্নের পরে আপনি যদি আপনার টাকা ফেরত চান।
  • যদি আপনার কাছে ভিন্ন পণ্য সরবরাহ করা হয়।

আপনি যদি সিদ্ধান্ত পরিবর্তন করেন এবং পণ্য ডেলিভারি চ্যানেলে পাঠানোর আগে অর্ডার বাতিল করতে পারেন।

রিফান্ডের চার্জ ও সময়সীমা:

মূল্য পরিশোধ পদ্ধতি ফেরত পদ্ধতি ফেরত সময় চার্জ 
ক্যাশ অন ডেলিভারি ব্যাংক ট্রান্সফার/বিকাশ/ভাউচার 10 কর্ম দিবস কোন লেনদেন ফি নেই 

***যদি আমরা আপনাকে ত্রুটিপূর্ণ/ ভুল পণ্য পাঠাই তাহলে আমরা ডেলিভারি চার্জ এবং ক্রেডিট কার্ডের জন্য লেনদেনের খরচ বহন করব। 

রিটার্ন গ্রহণ এবং প্রক্রিয়া করার পরে বেশিরভাগ অর্থ ফেরত ১০ দিনের মধ্যে সম্পূর্ণরূপে ফেরত দেওয়া হয়। 

  • আপনি যদি বিকাশের মাধ্যমে আমাদের পেমেন্ট করেন তাহলে আপনার টাকা বিকাশের মাধ্যমে আপনার পছন্দসই অ্যাকাউন্টে ৭-১0 কার্যদিবসের মধ্যে ফেরত দেওয়া হবে। 

সহজ রিফান্ড: 

  • আপনার অর্ডার আইডি সহ বিস্তারিত জানিয়ে আমাদের কাছে ই-মেইল লিখুন: operation.airdeal@gmail.com অথবা  আমাদের কল করুন: 09677 790 790, 01321 197 371 আমরা আপনার ফেরত এবং ফেরতের অনুরোধ নিশ্চিত করব এবং প্রক্রিয়া সম্পর্কে আপনাকে অবহিত করব।